Általános Szerződési Feltételek

 

 

Köszönöm, hogy vásárlása során megtisztel bizalmával.

Számomra fontos, hogy Ön tisztában legyen jogaival, és a közöttünk létrejött szerződéses viszony tartalmával.

Kérem, az Általános Szerződési Feltételeket szíveskedjen rendelés előtt átolvasni, mert megrendelése elküldésével egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri, magára nézve kötelezőnek tekinti és elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket. Rendelésének elküldésével tudomásul veszi, hogy rendelése fizetési kötelezettséggel jár. Csak abban az esetben folytassa a webáruház használatát, amennyiben Ön egyet ért a jelen ÁSZF tartalmával, úgy Ön jogosult a webáruház tartamának megtekintésére és a rendelés leadására.
A továbbiakban részletezett Általános Szerződési Feltételek kizárólag az egymással szerződésben lévő felekre vonatkozik. Az Általános Szerződési Feltételeket kizárólag írásban lehet módosítani.

A margaretaajandek.hu fenntartja a jogot, hogy a feltételeket egyoldalúan módosítsa.

Vásárlónak minden vásárlás előtt kötelessége elolvasni, és elfogadni az Általános Szerződési Feltételeket. Az elolvasás hiánya nem mentesíti a Vevőt az Általános Szerződési Feltételek – ben leírtaktól.

Minden megrendelésre a leadás napján érvényben levő Általános Szerződési Feltételek érvényesek.

Magatartási kódexet a weboldal üzemeltetője külön nem adott ki, illetve más magatartási kódex sem vonatkozik rá.

  1. Távszerződés és cégadatok

1.1 Adatok

Né: Görög Györgyné e.v.

Székhely:  5091 Tószeg, Attila út 9/B

Adószám: 66362908-1-36

Nyilvántartási szám: 34329087

Bankszámlaszám: OTP Bank 11745004-20128548-00000000
Ügyfélszolgálat e-mail:  margaretamuhely@gmail.com

Tel: 30/951-2005

A tárhelyszolgáltató adatai:

Cégnév: Tárhely.Eu Szolgáltató Kft

Székhely: 1144. Budapest Ormánság u. 4.

Adószám: 14571332-2-42

Postacím: 1538. Budapest Pf.510

Telefonszám: 36-1-789-2789

E-mail: support@tarhely.eu

1.2 A szerződés nyelve: Magyar.

1.3 Szerződés tárgya: a margaretaajandek.hu webáruház (továbbiakban “Eladó”) által eladásra kínált termékek. A termékek jellemző tulajdonságairól az árucikkek terméklapjain adunk részletes tájékoztatást.

1.4 Távszerződés jön létre a Megrendelő/Vevő (továbbiakban: “Vevő”) és a margaretaajandek.hu honlapot üzemeltelő Görög Györgyné e.v.  mint Eladó (Székhely: 5091 Tószeg, adószám: 66362908-2-36 ) között a megrendelés kitöltésével, elküldésével és a margaretamuhely@gmail.com , vagy a marges@margaretaajandek.hu e-mail címről küldött rendelés visszaigazolásával a 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet alapján.

1.5 Eladó kötelességei: Az Eladó köteles a Vevő által megrendelt terméke(ke)t elérhetővé tenni, illetve eljuttatni a Vevő által előre meghatározott címre a szintén a Vevő által kiválasztott fizetési feltételek mellett (átutalás, vagy átvételkor történő fizetés), amely a vásárláskor a megrendelő lapon és az Eladó által e-mailben küldött visszaigazolásban szerepelt (amely a termék költségét is tartalmazza).

Amennyiben a megrendelés teljesítése akadályokba ütközne, az Eladó köteles a Vevővel haladéktalanul felvenni a kapcsolatot a Vevő által megadott telefonszámon vagy email címen és részletesen tájékoztatni.

1.6 Vevő kötelességei: A Vevő köteles az általa megrendelt terméke(ke)t az általa előre meghatározott módon(átutalás, átvételkor történő fizetés) átvenni és kifizetni azon a  címen, amely a vásárláskor a megrendelő lapon és az eladó által e-mailben küldött visszaigazolásban szerepelt (amely a termék szállítási költségét is tartalmazza).

1.7 Felek a Szolnok Városi Bíróság illetékességét kötik ki az esetleges jogviták elbírálására.

1.8 A webáruházban leadott rendelések a ráutaló magatartás útján leadott szerződéskötésnek minősülnek. Az Eladó a szerződés teljesítésekor számlát, állít ki, amelyet a Vevő által megadott e-mail címre – a csomag feladásával egy időben- elektronikus úton megküld a Vevő részére, vagy kinyomtatott formában vagy kézzel kitöltött számla formájában a csomagban elhelyez, illetve személyes átvételkor átad. A 45/2014. (II. 26.) Korm. Rendelet értelmében Görög Györgyné köteles gondoskodni arról, hogy a Vevő a szerződési nyilatkozatának megtételekor kifejezetten tudomásul vegye, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után. Ezt a Vevő a megrendelés véglegesítése előtt tudja megtenni.

A szerződés a ráutaló magatartással történő létrejöttére való tekintettel, -megrendelés, visszaigazolás, végszámla- megkötött szerződés nem minősül írásos szerződésnek, így az Eladó azt nem iktatja, illetve később nem lesz hozzáférhető.

1.9 A jelen szerződésben nem határozott kérdésekben a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet szabályai az irányadóak.

 

  1. Megrendelés

A termék(ek) megrendelésének menete.
A rendelés leadása történhet regisztráció nélkül illetve regisztráció, majd bejelentkezés után.

Regisztráció nélküli rendelés esetén a rendelés menete nem követhető!

2.1 Rendelés menete

A termék kosárba helyezése a terméklapon elhelyezett “kosár” gomb megnyomásával történik.

A terméklapon megtekinthető a termékleírás és lehetőség van a darabszámot is beállítani.

Regisztráció nélküli vásárlás esetén a “vásárlás befejezése” gombra kattintás után lehet megadni a számlázási és szállítási adatokat is.

Szállítási és számlázási adatok megadása után ki kell választani a szállítási és fizetési módot, majd jelezni (a kis négyzet kipipálásával) a

„Elolvastam és elfogadom az Általkános Szerződési Feltételekben és az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat!”

A “megrendelés elküldése” gombra kattintva történik meg a megrendelés véglegesítése.

2.2 A megrendelés visszaigazolása

A megrendelés automatikusan visszaigazolásra kerül a megadott e-mail címre (a freemail-es és citromail-es címekkel probléma merülhet fel), ezután kezdődik meg a rendelés feldolgozása, majd a teljesítése. A megrendelés állapota nyomon követhető a webáruházban, amelyről e-mailen is küldünk értesítést. A levélben található rendelési számra hivatkozva érdeklődhet megrendelésével kapcsolatban elérhetőségeink bármelyikén. A megrendelés teljesítésével egy időben a fizetési bizonylat elektronikus úton, illetve csomagba helyezve, vagy személyesen átvételkor személyesen  kerül átadásra. 
A Vevő által hibásan megadott adatokért (postacím, hibás e-mail cím) NEM VÁLLALUNK FELELŐSSÉGET! 
Annak esetleges költségei a Vevőt terhelik.

A Szolgáltató köteles a Vevő részére a megrendelést késedelem nélkül (48 órán belül) visszaigazolni. Amennyiben ez nem történik meg, úgy a Megrendelőt nem köti a megrendelése és nem köteles a kiszállított terméket átvenni.

2.3 A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása, csomagolása, postázása munkanapokon hétfőtől-péntekig 8-16 óráig történik. Természetesen a vásárlók ezen időintervallumon kívül is leadhatják a megrendelést, mely a következő munkanapon kerül feldolgozásra.

2.4 A megrendelés teljesítése

A megrendelt termékeket 5-8 munkanapon belül házhoz szállítjuk.

Mivel a termékek nagy része kézműves, egyedi igény szerint készül, Eladó nem tart belőle nagy mennyiséget raktáron, illetve akad olyan, amit a megrendelés visszaigazolása után gyárt le, így a szállítási idő kicsit hosszabb.

Az egyedi készítés sajátosságai miatt az egyedi termék minimálisan eltérhet a képeken szereplőtől. A webes megjelenítés sajátosságai miatt a színek nem mindig felelnek meg a valóságnak, illetve a használt kijelzők megjelenítése sem mindig egyforma, így eltérések előfordulhatnak.

2.5 Az adatbeviteli hibák kijavításának lehetőségei

A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy léptető gombbal a Vásárló feljebb illetve lejjebb léptetheti a számokat.

Amennyiben törölni kívánja a kosárban található termékeket, akkor nyomja meg az „X” „Kiveszem” gombot. A rendelés során a fogyasztónak folyamatosan lehetősége van, a bevitt adtok javítására/törlésére. Amennyiben Ön már a javítani kívánt adatlapon tovább lépett, de még nem véglegesítette a megrendelést, úgy célszerű a böngésző vissza gombjára kattintani (vissza nyíl) a kívánt oldal megjelenéséig, ahol már a módosítás elvégezhető.

Amennyiben az adatok véletlenül hibásan lettek megadva, vagy változtatni szeretne rajta, kérjük lépjen velünk kapcsolatba e-mailen, vagy telefonon:

margaretamuely@gmail.com, +36-30/951-2005, +36-56/319-350

Az elérhetőségi adataink a szerződés 1.1 Adatok pontja alatt vagy honlapunkon a „Kapcsolat” menüpontra kattintva is megtekinthető.

Az elektronikus levelet fogadó szolgáltató esetleges technikai problémáiból, továbbá a megrendelő regisztráció során tévesen megadott adatokból eredő hibákért felelősséget nem vállalunk! Annak esetleges költségei a Vevőt terhelik.

  1. Szállítási mód

A Vevőnek minden esetben meg kell adnia szállítási adatait. A szállítás területe: Magyarország. A szállítás az MPL Futárszolgálattal történik.

3.1 Személyes átvétellel

A megrendelt áru átvehető személyesen, nyitvatartási időben, kizárólag egyeztetett időpontban, ahogyan a rendelés elkészült, az alábbi címen:

Margaréta Ajándékműhely  5091 Tószeg, Attila út 9/B

Nyitva: H-P: 8-16;

Fizetés: helyszínen, készpénzben.

3.2 Csomag házhoz kézbesítése

Az MPL Futárszolgálat a csomagot a megadott szállítási címre kézbesíti.

Házhoz kézbesített küldemények szállítási költsége: a mindenkor hatályos MPL csomagküldési díjai
2019-10-24 napján 1505 ft, törékeny csomag 2634 ft, postán maradó 1090 ft.

A feltüntetett szállítási díjak ÁFÁ-val értendők.

Át nem vett, visszaküldött csomagok újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!

  1. Fizetési módok

4.1 Csomag átvételekor személyesen

A csomag átvételekor a Vevő készpénzben fizetheti ki a rendelés ellenértékét. Kizárólag egyeztetett időpontban, miután rendelése elkészült.

4.2 Banki előreutalással

A Vevő előre átutalja az áru értékét és a szállítási díjat

Görög Györgyné bankszámlaszámára:

OTP Bank 11745004-20128548-00000000

Kérjük, utaláskor tüntessék fel a rendelésszámot, és a vevő nevét a gyorsabb ügyintézés érdekében.

A csomag, az összeg beérkezését követően 5-8 munkanapon belül kerül kiszállításra.

4.3 Bankkártyás fizetés (Paylike)

ONLINE FIZETÉSI TÁJÉKOZTATÓ

Bankkártyás fizetés során a Paylike fizetési rendszerén keresztül fizethet gyorsan és biztonságosan.

Paylike
E-mail:hello@paylike.hu ,

Telefonszám:+45 78 75 51 61 ,

Cím:P. O. Pedersensvej 14, Aarhus, Dánia,

https://paylike.hu/.

A Margaréta Ajándékműhely semmilyen körülmények közt nem fér hozzá az Ön kártyáinak adataihoz, nem is kezeli azokat. Adatait a Paylike biztonságos rendszerén keresztül kezeli. Banki partner- Paylike – A banki szolgáltatásokat a Clearhaus A/S (FT-no. 22006) biztosítja, amely hitelesítve van a dán pénzügyi felügyelet által és a Mastercard és Visa Principal Member tagjának minősül.

A Paylike támogatja a 3-D Secure rendszert. A 3-D Secure szolgáltatás MasterCard-al és Visaval is használható. A 3-D Secure engedélyezésével kártya tranzakcióit biztonságosabbá teheti. A 3-D Secure egy protokoll, aminek célja az online kártya tranzakciók biztonságának növelése. A biztonsági szolgáltatás a Visa-nál “Verified by Visa”, a MasterCard-nál pedig a “MasterCard SecureCode” néven működik. Probléma esetén elsősorban velünk vegye fel a kapcsolatot telefonon vagy e-mailben!

Fizetés lépései

  1. Ön a Webáruház oldalán választja ki az árut/szolgáltatás melynek összegét bankkártyás fizetéssel kívánja teljesíteni.
  2. Ezt követően Ön átkerül a pénztár oldalra, ahol a megrendelő űrlap kitöltése után a fizetés megkezdéséhez kártyaadatait szükséges kitöltenie.
  3. A kártyaadatok megadását követően a Fizetés gombra kattintva indíthatja el a tranzakciót
  4. A fizetést követően Ön visszatér a Webáruház oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap visszaigazolást

Amennyiben Ön nem kerül visszairányításra a fizetőoldalról a Webáruház oldalára, úgy a tranzakció sikertelennek minősül. Amennyiben a banki fizetőoldalon a böngésző „Vissza/Back” vagy a „Frissítés/Refresh” gombjára kattint, ill. bezárja a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülne az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül.

Amennyiben a tranzakció eredményéről, annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben kíván tájékozódni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.

Kérdések és válaszok internetes kártyás fizetésről

 KÁRTYAELFOGADÁS

Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?

Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.

  1. Szállítási határidő

A rendeléstől számítva általában 5-8 munkanap. Amennyiben a termék nincs raktáron, akkor a Vevőt erről értesítjük az elérhetőségei egyikén, majd mihamarabb beszerezzük és postázzuk.

Fontos a szállítási és számlázási cím megfelelő gondossággal való kitöltése, élő mobiltelefonszám és e-mail cím megadása, a vevő elérésének lehetősége. Ugyanis ha ezek a mezők hibásan vannak kitöltve, az kellemetlenségeket szülhet, amiért nem tudunk felelősséget vállalni!

A csomagot átvételkor meg kell vizsgálni a csomagolást és amennyiben sérülés tapasztalható rajta, azonnal jelezni kell a postán.

A szállítás folyamán bekövetkezett sérülésért a szállító cég vállal felelősséget. A margaretaajandek.hu ebben az esetben a szállításból eredő károkért nem vállal felelősséget!

  1. A honlapon szereplő árak

A margaretaajandek.hu oldalain szereplő árak Magyar Forintban megadott bruttó árak és kizárólag az áru ellenértékét tartalmazzák, tehát nem tartalmazzák a szállítás költségét.

A szállítási költségről előzetesen tájékozódhat a  2.3. pont alatt, valamint a sikeres megrendelés esetén a visszaigazoló e-mailben is tájékoztatást küldünk.

A margaretaajandek.hu fenntartja a jogot az árváltoztatásra. Már leadott megrendelésekre a leadás pillanatában érvényes árak érvényesek.

  1. Rendelkezésre állás

A megrendeléseket a raktárban rendelkezésre állásnak megfelelően teljesítjük. Amennyiben a kívánt áru nem érhető el raktáron, a margaretaajandek.hu vállalja, hogy Vevőt 2 napon belül e-mailben, vagy telefonon értesíti a szállítás határidejéről.

A margaretaajandek.hu mindent megtesz annak érdekében, hogy a honlapon feltüntetett szállítási határidőket betartsa. Mindazonáltal nem tudjuk a felelősséget vállalni a szállítás során történő, a szállítási szerződésen kívül álló harmadik fél által, vagy egy előre nem látható és kivédhetetlen ok által okozott késedelemnek, illetve a csomag elvesztésének következményeiért. Ha a csomag nem érkezik meg a megadott időn belül, jelezni kell nekünk e-mailben és ekkor a margaretaajandek.hu vizsgálatot indít az MPL Futárszolgálatnál a körülmények tisztázására, ami több napot is igénybe vehet. Ez idő alatt semmilyen visszatérítés, illetve visszaküldés nem lehetséges. A csomag kézhezvételekor ajánlatos leellenőrizni, hogy a kiszállított áru pontosan megegyezik-e a megrendelt áruval.

Ha a kézhez vett áru nem egyezne meg a megrendelt termékkel, akkor az ügyfélszolgálatunkon haladéktalanul jelezni kell. Telefonon hétfőtől – péntekig, 8-16 óráig: 0630/9512005 ;  0656/319-350

vagy e-mailen: margaretamuhely@gmail.com címen.

  1. Fizetés

A fizetés a termék(ek) átvételekor személyesen készpénzben, vagy  banki előreutalással történik, amely lehetőségét a megrendelési folyamat közben lehet kiválasztani.
A fizetés ellenértéke kizárólag az e-mailben visszaigazolt összeg lehet. A megrendelés teljesítésével egy időben a fizetési bizonylat elektronikus úton kerül kiküldésre, a vevő által megadott email címre, vagy a csomagban kerül elhelyezésre, illtetve személyes átvételnél személyesen a Vevőnek lesz átadva.

  1. Reklamáció és sérült termékek kezelése

A szállítás folyamán bekövetkezett sérülésért a szállító cég (MPL) vállal felelősséget.

Amennyiben a megrendelt termék sérülten/törötten érkezik meg Önhöz, kérjük, keressen az elérhetőségünk bármelyikén. Ezután a kiküldött csomaggal és minden tartozékával (csomagolóanyag, tömőanyag stb.) fáradjon be a legközelebbi postahivatalba panasztételre. Ott kötelesek felvenni a hivatali dolgozók egy jegyzőkönyvet a szállítás során megsérült/eltörött termékről. A jegyzőkönyv felvételére 3 munkanapon belül van lehetőség. Önnek a jegyzőkönyvben jelezni kell, hogy lemond a webáruház javára a teljes kártérítési összegről. A kárösszeget csak ebben az esetben tudjuk gördülékenyen rendezni. Ezután, kérjük, hogy a jegyzőkönyv saját példányát, és a sérült termékről készült fotót telefonjával lefotózva vagy beszkennelve juttassa el hozzánk a margaretamuhely@gmail.com e-mail címre, hogy reklamációját kezelni tudjuk. Amint a kért dokumentum beérkezett hozzánk és amennyiben van még raktáron a megrendelt termékből, azt újból kiküldjük. Ha ez a termék elfogyott vagy nem tudjuk már beszerezni, úgy a kifizetett vételárat visszautaljuk a Vevő bankszámlaszámára.

  1. Elállási jog

Ha a szerződés megkötésére a Vevő tett ajánlatot, a Vevőt a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

A Vevő a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján jogosult az áru átvételét követő 14 napon belül indokolás nélkül elállni a vásárlástól. Ebben az esetben Görög Györgyné e.v. köteles a Vevő által kifizetett teljes összeget (ideértve a kiszállítás költségét is ) haladéktalanul, de legkésőbb a Vevő elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni.

10.1 Az elállási jog hiányáról szóló előzetes tájékoztatás

Amennyiben az Eladó az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha az Eladó a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

10.2 Elállási jog gyakorlásának a menete

A Vevő, a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Amennyiben a Vevő élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot Görög Györgyné e.v. elérhetőségeinek egyikére elküldeni:

Postázási cím:                       5091 Tószeg, Attila út 9/B.
Email cím:                              margaretamuhely@gmail.com

Ebből a célból a Vevő felhasználhatja az elállási nyilatkozat-mintát is, amely innen tölthető le:

Elállási nyilatkozat (pdf)

Vevő határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét vesszük figyelembe.

A Vevő elállás esetén köteles a megrendelt terméket Görög Györgyné e.v. címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát megérkeznie nem kell 14 napon belül).

A Megrendelő/Vevő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket A Vevőt ezen felül egyéb költség nem terheli.

Eladó azonban nem köteles a Vevő részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely az Eladó által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. Az Eladó jogosult a Vevő által kifizetett teljes összeg visszafizetését mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Vevő nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte.

Az Eladó visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli. A Vevő csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

10.3 A Vevőt megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek

A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 29. § (1)-nek alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát az alábbi esetben:

Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet kizárólag a fogyasztó személyére szabtak;

– Romlandó, vagy minőségét rövid ideig megőrző termék esetében;

– Olyan zárt csomagolású termék esetében, amely egészségvédelmi, vagy higiéniai okokból a kézhezvételt követő felbontása után nem küldhető vissza;

– Olyan termék esetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

  1. Szavatosság, jótállás

11.1 Kellékszavatosság

– Milyen esetben élhet Vásárló a kellékszavatossági jogával?

Vevő az Eladó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

– Milyen jogok illetik meg Vevőt kellékszavatossági igénye alapján?

Vevő – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

– Milyen határidőben érvényesítheti Vevő kellékszavatossági igényét?

Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor fontos tudni, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a 14 nap, de legfeljebb egy év.

– Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Vevő a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

– Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Görög Györgyné e. v. nyújtotta.
A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

11.2 Termékszavatosság

– Milyen esetben élhet Vevő a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Vevő – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

– Milyen jogok illetik meg Vevőt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

– Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

– Milyen határidőben érvényesítheti Vevő termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

– Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vevőnek kell bizonyítania.

-A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Fontos tudni, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

11.3 Jótállás

Hibás teljesítés esetén Görög Györgyné e.v. a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján illetve a rendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkekre (10 000 Ft –nál magasabb értékű termékekre) a kötelező 1 év jótállást vállal.

– A Vevőt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Amennyiben Vevő jótállás kérése helytálló, kérheti a termék cseréjét, vagy javítását. Amennyiben nem áll módunkban a termék cseréje készlethiány miatt, a javítás lehetősége áll fenn. Lehetőség van az ár csökkentésének igénylésére illetve a vételár visszatérítésére abban az esetben, ha sem a termék cseréjére sem a javítására nincs mód.

Amennyiben a Vevő a termék meghibásodása miatt a termék átadásától számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét Eladó köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

– Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

Eladó jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan Vevő nem érvényesíthet, egyébként viszont a Vevőt a Jótállásból fakadó jogok a Kellékszavatosság és a Termékszavatosság ismertetésénél meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A megvásárolt termékekre vonatkozó szavatossági vagy jótállási igényét jelezheti személyesen, levélben vagy akár E-mail –ben az alábbi elérhetőségek egyikén:

Személyesen:  Görög Gyögyné e.v.  5091 Tószeg, Attila út 9/B

Telefon:                                 0630/951-2005 , 0656/319-350

E-mail:                                    margaretamuhely@mail.com

11.4 Szerzői Jogok

A feltöltött, bármilyen formában készítőhöz eljuttatott képekért minden felelősség a Megrendelőt terheli, megrendelésének elküldésével kijelenti, hogy azokat szerzői jog nem védi, szabadon felhazsnálhatóak, személyiségi jogokat nem sértenek, a grafikák semmilyen formában nem sértik harmadik fél jogait.

Eladó semmilyen felelősséggel nem tartozik a feltöltött képek használatából származó jogi viták során, ezért Vásárlót, mint felhasználót a továbbiakban teljes felelősség terheli a feltöltött képekért és a használat során felmerülő esetleges jogi következményekért.

Megrendelő köteles mentesíteni Eladót a fent említett jogsérelmekből származó összes követelés alól, s megtéríteni az ügyben keletkezett összes költségét.

11.5 Szellemi tulajdon

E honlapon található bárminemű tartalom Görög Györgyné e.v. tulajdona.

Tulajdonos fenntart minden jogot a honlap bármely részének bármilyen technikával, eljárással történő másolására és terjesztésére vonatkozólag. A honlapon található bármilyen tartalom, videó, fotó, szöveg rajz, grafika részben vagy egészben való közlése, felhasználása kizárólag Üzemeltető írásos engedélyével lehetséges.

Ezen nyilatkozat tiltó nyilatkozatnak minősül!

11.6 Jogszabályok

– 45/2014. (II.26) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

– 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról

 

  1. Panaszkezelés

A Vevő a termékeinkkel kapcsolatos panaszait az alábbi helyeken és módokon tudja bejelenteni:

Panaszügyintézés helye, személyesen vagy postai úton:

Görög Györgyné e.v.  5091 Tószeg Attila út 9/B.

E-mail –ben: margaretamuhely@gmail.com

Telefonon:     06-30/951-2005, 06-56/319-350

 

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a margaretaajandek.hu a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. 

Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a fogyasztó neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a Vevő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  5. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
  7. a testület döntésére irányuló indítványt,
  8. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:

https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.humbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.humariann.matyus@bkmkik.hu

Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu


Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Margaréta Ajándékműhely Tószeg, 2019. 11. 11.