Általános Szerződési Feltételek

 

 

Köszönöm, hogy vásárlása során megtisztel bizalmával.

Számomra fontos, hogy Ön tisztában legyen jogaival, és a közöttünk létrejött szerződéses viszony tartalmával.

Kérem, az Általános Szerződési Feltételeket szíveskedjen rendelés előtt átolvasni, mert megrendelése elküldésével egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri, magára nézve kötelezőnek tekinti és elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket. Rendelésének elküldésével tudomásul veszi, hogy rendelése fizetési kötelezettséggel jár. Csak abban az esetben folytassa a webáruház használatát, amennyiben Ön egyet ért a jelen ÁSZF tartalmával, úgy Ön jogosult a webáruház tartamának megtekintésére és a rendelés leadására.
A továbbiakban részletezett Általános Szerződési Feltételek kizárólag az egymással szerződésben lévő felekre vonatkozik. Az Általános Szerződési Feltételeket kizárólag írásban lehet módosítani.

A margaretaajandek.hu fenntartja a jogot, hogy a feltételeket egyoldalúan módosítsa.

Vásárlónak minden vásárlás előtt kötelessége elolvasni, és elfogadni az Általános Szerződési Feltételeket. Az elolvasás hiánya nem mentesíti a Vevőt az Általános Szerződési Feltételek – ben leírtaktól.

Minden megrendelésre a leadás napján érvényben levő Általános Szerződési Feltételek érvényesek.

Magatartási kódexet a weboldal üzemeltetője külön nem adott ki, illetve más magatartási kódex sem vonatkozik rá.

1.    Távszerződés és cégadatok

1.1 Adatok

Név: Görög Györgyné e.v.

Székhely:  5091 Tószeg, Attila út 9/B

Adószám: 66362908-2-36

Nyilvántartási szám: 34329087

Bankszámlaszám: OTP Bank 11745004-20128548-00000000
Ügyfélszolgálat e-mail:  margaretamuhely@gmail.com

Tel: 30/951-2005

A tárhelyszolgáltató adatai:

Cégnév: Tárhely.Eu Szolgáltató Kft

Székhely: 1144. Budapest Ormánság u. 4.

Adószám: 14571332-2-42

Postacím: 1538. Budapest Pf.510

Telefonszám: 36-1-789-2789

E-mail: support@tarhely.eu

1.2 A szerződés nyelve: Magyar.

1.3 Szerződés tárgya: a margaretaajandek.hu webáruház (továbbiakban “Eladó”) által eladásra kínált termékek. A termékek jellemző tulajdonságairól az árucikkek terméklapjain adunk részletes tájékoztatást.

1.4 Távszerződés jön létre a Megrendelő/Vevő (továbbiakban: “Vevő”) és a margaretaajandek.hu honlapot üzemeltelő Görög Györgyné e.v.  mint Eladó (Székhely: 5091 Tószeg, adószám: 66362908-2-36 ) között a megrendelés kitöltésével, elküldésével és a margaretamuhely@gmail.com , vagy a marges@margaretaajandek.hu e-mail címről küldött rendelés visszaigazolásával a 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet alapján.

1.5 Eladó kötelességei: Az Eladó köteles a Vevő által megrendelt terméke(ke)t elérhetővé tenni, illetve eljuttatni a Vevő által előre meghatározott címre a szintén a Vevő által kiválasztott fizetési feltételek mellett (átutalás, vagy átvételkor történő fizetés), amely a vásárláskor a megrendelő lapon és az Eladó által e-mailben küldött visszaigazolásban szerepelt (amely a termék költségét is tartalmazza).

Amennyiben a megrendelés teljesítése akadályokba ütközne, az Eladó köteles a Vevővel haladéktalanul felvenni a kapcsolatot a Vevő által megadott telefonszámon vagy email címen és részletesen tájékoztatni.

1.6 Vevő kötelességei: A Vevő köteles az általa megrendelt terméke(ke)t az általa előre meghatározott módon(átutalás, átvételkor történő fizetés) átvenni és kifizetni azon a  címen, amely a vásárláskor a megrendelő lapon és az eladó által e-mailben küldött visszaigazolásban szerepelt (amely a termék szállítási költségét is tartalmazza).

1.7 Felek a Szolnok Városi Bíróság illetékességét kötik ki az esetleges jogviták elbírálására.

1.8 A webáruházban leadott rendelések a ráutaló magatartás útján leadott szerződéskötésnek minősülnek. Az Eladó a szerződés teljesítésekor számlát, állít ki, amelyet a Vevő által megadott e-mail címre –a csomag feladásával egy időben- elektronikus úton megküld a Vevő részére, vagy kinyomtatott formában vagy kézzel kitöltött számla formájában a csomagban elhelyez, illetve személyes átvételkor átad. A 45/2014. (II. 26.) Korm. Rendelet értelmében Görög Györgyné köteles gondoskodni arról, hogy a Vevő a szerződési nyilatkozatának megtételekor kifejezetten tudomásul vegye, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után. Ezt a Vevő a megrendelés véglegesítése előtt tudja megtenni.

A szerződés a ráutaló magatartással történő létrejöttére való tekintettel, -megrendelés, visszaigazolás, végszámla- megkötött szerződés nem minősül írásos szerződésnek, így az Eladó azt nem iktatja, illetve később nem lesz hozzáférhető.

1.9 A jelen szerződésben nem határozott kérdésekben a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet szabályai az irányadóak.

 

2.    Megrendelés

A termék(ek) megrendelésének menete.
A rendelés leadása történhet regisztráció nélkül illetve regisztráció, majd
bejelentkezés után.

Regisztráció nélküli rendelés esetén a rendelés menete nem követhető!

2.1 Rendelés menete

A termék kosárba helyezése a terméklapon elhelyezett “kosár” gomb
megnyomásával történik.

A terméklapon megtekinthető a termékleírás és lehetőség van a darabszámot is
beállítani.

Regisztráció nélküli vásárlás esetén a “vásárlás befejezése” gombra kattintás
után lehet megadni a számlázási és szállítási adatokat is.

Szállítási és számlázási adatok megadása után ki kell választani a
szállítási és fizetési módot, majd jelezni (a kis négyzet
kipipálásával) 
a

„Elolvastam és elfogadom az Általkános Szerződési Feltételekben és az
Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat!”

A “megrendelés elküldése” gombra kattintva történik meg a megrendelés
véglegesítése.

2.2 A megrendelés visszaigazolása

A megrendelés automatikusan visszaigazolásra kerül a megadott e-mail címre
(a freemail-es és citromail-es címekkel probléma merülhet fel), ezután kezdődik
meg a rendelés feldolgozása, majd a teljesítése. A megrendelés állapota nyomon
követhető a webáruházban, amelyről e-mailen is küldünk értesítést. A levélben
található rendelési számra hivatkozva érdeklődhet megrendelésével kapcsolatban
elérhetőségeink bármelyikén. A megrendelés teljesítésével egy időben a fizetési
bizonylat elektronikus úton, illetve csomagba helyezve, vagy személyesen
átvételkor személyesen  kerül átadásra. 
A Vevő által hibásan megadott adatokért (postacím, hibás e-mail cím)
NEM VÁLLALUNK FELELŐSSÉGET!
 
Annak esetleges költségei a Vevőt terhelik.

A Szolgáltató köteles a Vevő részére a megrendelést késedelem nélkül (48
órán belül) visszaigazolni. Amennyiben ez nem történik meg, úgy a Megrendelőt
nem köti a megrendelése és nem köteles a kiszállított terméket átvenni.

2.3 A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása, csomagolása, postázása munkanapokon
hétfőtől-péntekig 8-16 óráig történik. 
Természetesen a vásárlók
ezen időintervallumon kívül is leadhatják a megrendelést, mely a
következő munkanapon kerül feldolgozásra.

2.4 A megrendelés teljesítése

A megrendelt termékeket 5-8 munkanapon belül
házhoz szállítjuk.

Mivel a termékek nagy része kézműves, egyedi igény szerint készül, Eladó nem
tart belőle nagy mennyiséget raktáron, illetve akad olyan, amit a megrendelés
visszaigazolása után gyárt le, így a szállítási idő kicsit hosszabb.

Az egyedi készítés sajátosságai miatt az egyedi termék minimálisan eltérhet
a képeken szereplőtől. A webes megjelenítés sajátosságai miatt a színek nem
mindig felelnek meg a valóságnak, illetve a használt kijelzők megjelenítése sem
mindig egyforma, így eltérések előfordulhatnak.

2.5 Az adatbeviteli hibák kijavításának lehetőségei

A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve
módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget
tartalmazza, úgy léptető gombbal a Vásárló feljebb illetve lejjebb léptetheti a
számokat.

Amennyiben törölni kívánja a kosárban található termékeket, akkor nyomja meg
az „X” „Kiveszem” gombot. A rendelés során a fogyasztónak folyamatosan
lehetősége van, a bevitt adtok javítására/törlésére. Amennyiben Ön már a
javítani kívánt adatlapon tovább lépett, de még nem véglegesítette a
megrendelést, úgy célszerű a böngésző vissza gombjára kattintani (vissza nyíl)
a kívánt oldal megjelenéséig, ahol már a módosítás elvégezhető.

Amennyiben az adatok véletlenül hibásan lettek megadva, vagy változtatni
szeretne rajta, kérjük lépjen velünk kapcsolatba e-mailen, vagy telefonon:

margaretamuely@gmail.com,
+36-30/951-2005, +36-56/319-350

Az elérhetőségi adataink a szerződés 1.1 Adatok pontja alatt vagy
honlapunkon a „Kapcsolat” menüpontra kattintva is megtekinthető.

Az elektronikus levelet fogadó szolgáltató esetleges technikai problémáiból,
továbbá a megrendelő regisztráció során tévesen megadott adatokból eredő
hibákért felelősséget nem vállalunk! Annak esetleges költségei a Vevőt
terhelik.

3.    Szállítási mód

A Vevőnek minden esetben meg kell adnia szállítási adatait. A szállítás
területe: Magyarország. A szállítás az MPL Futárszolgálattal történik.

3.1 Személyes átvétellel

A megrendelt áru átvehető személyesen, nyitvatartási időben, kizárólag
egyeztetett időpontban, ahogyan a rendelés elkészült, az alábbi címen:

Margaréta Ajándékműhely  5091 Tószeg, Attila út 9/B

Nyitva: H-P: 8-16;

Fizetés: helyszínen, készpénzben.

3.2 Csomag házhoz kézbesítése

Az MPL Futárszolgálat a csomagot a megadott szállítási címre kézbesíti.

Házhoz kézbesített küldemények szállítási költsége: a mindenkor hatályos MPL
csomagküldési díjai
2019-10-24 napján 1505 ft, törékeny csomag 2634 ft, postán maradó 1090 ft.

A feltüntetett szállítási díjak ÁFÁ-val értendők.

Át nem vett, visszaküldött csomagok újraküldését kizárólag a csomag
ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten
elindítani!

4.    Fizetési módok

4.1 Csomag átvételekor személyesen

A csomag átvételekor a Vevő készpénzben fizetheti ki a rendelés
ellenértékét. Kizárólag egyeztetett időpontban, miután rendelése elkészült.

4.2 Banki előreutalással

A Vevő előre átutalja az áru értékét és a szállítási díjat

Görög Györgyné bankszámlaszámára:

OTP Bank 11745004-20128548-00000000

Kérjük, utaláskor tüntessék fel a rendelésszámot, és a vevő nevét a gyorsabb
ügyintézés érdekében.

A csomag, az összeg
beérkezését követően 5-8 munkanapon belül kerül kiszállításra.

4.3 Bankkártyás fizetéssel

 ONLINE FIZETÉSI
TÁJÉKOZTATÓ

Bankkártyás fizetés során az OTP SimplePay fizetési
rendszerén keresztül fizethet gyorsan és biztonságosan.

 

OTP Mobil Szolgáltató Korlátolt
Felelősségű Társaság

Székhely: 1138 Budapest, Váci út 135-139.
B. ép. 5. em.

 

A Margaréta Ajándékműhely semmilyen körülmények közt
nem fér hozzá az ön kártyáinak adataihoz, nem is kezeli azokat. Adatait az
OTP Mobil
Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
biztonságos rendszerén keresztül kezeli.

 

Fizetés lépései

1.      Ön a Webáruház oldalán választja ki
az árut/szolgáltatás melynek összegét bankkártyás fizetéssel kívánja
teljesíteni.

2.      Ezt követően Ön átkerül a pénztár
oldalra, ahol a megrendelő űrlap kitöltése után a fizetés megkezdéséhez
kártyaadatait szükséges kitöltenie.

3.      A kártyaadatok megadását követően a
Fizetés gombra kattintva indíthatja el a tranzakciót

4.      A fizetést követően Ön visszatér a
Webáruház oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap visszaigazolást

Amennyiben Ön nem kerül visszairányításra
a fizetőoldalról a Webáruház oldalára, úgy a tranzakció sikertelennek minősül.
Amennyiben a banki fizetőoldalon a böngésző „Vissza/Back” vagy a „Frissítés/Refresh”
gombjára kattint, ill. bezárja a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra
kerülne az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül. Amennyiben
visszairányítás után piros sávban a sikertelen fizetés üzenet jelenik meg,
rendelése sikertelennek minősül.

 

Amennyiben a tranzakció eredményéről,
annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben kíván tájékozódni,
kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.

 

Kérdések és válaszok internetes kártyás fizetésről

 

 KÁRTYAELFOGADÁS

Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?

Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro
kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által
engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott
webkártyák.

 

5.    Szállítási határidő

A rendeléstől számítva általában 5-8 munkanap.
Amennyiben a termék nincs raktáron, akkor a Vevőt erről értesítjük az
elérhetőségei egyikén, majd mihamarabb beszerezzük és postázzuk.

Fontos a szállítási és számlázási cím megfelelő gondossággal való
kitöltése, élő mobiltelefonszám és e-mail cím megadása, a vevő elérésének
lehetősége. Ugyanis ha ezek a mezők hibásan vannak kitöltve, az
kellemetlenségeket szülhet, amiért nem tudunk felelősséget vállalni!

A csomagot átvételkor meg kell vizsgálni a csomagolást és amennyiben sérülés
tapasztalható rajta, azonnal jelezni kell a postán.

A szállítás folyamán bekövetkezett sérülésért a szállító cég vállal
felelősséget. A margaretaajandek.hu ebben az esetben a szállításból eredő
károkért nem vállal felelősséget!

6.    A honlapon szereplő árak

A margaretaajandek.hu oldalain szereplő árak Magyar Forintban megadott
bruttó árak és kizárólag az áru ellenértékét tartalmazzák, tehát nem
tartalmazzák a szállítás költségét.

A szállítási költségről előzetesen tájékozódhat a  2.3. pont alatt,
valamint a sikeres megrendelés esetén a visszaigazoló e-mailben is
tájékoztatást küldünk.

A margaretaajandek.hu fenntartja a jogot az árváltoztatásra. Már leadott
megrendelésekre a leadás pillanatában érvényes árak érvényesek.

7.    Rendelkezésre állás

A megrendeléseket a raktárban rendelkezésre állásnak megfelelően
teljesítjük. Amennyiben a kívánt áru nem érhető el raktáron, a
margaretaajandek.hu vállalja, hogy Vevőt 2 napon belül e-mailben, vagy
telefonon értesíti a szállítás határidejéről.

A margaretaajandek.hu mindent megtesz annak érdekében, hogy a honlapon
feltüntetett szállítási határidőket betartsa. Mindazonáltal nem tudjuk a
felelősséget vállalni a szállítás során történő, a szállítási szerződésen kívül
álló harmadik fél által, vagy egy előre nem látható és kivédhetetlen ok által
okozott késedelemnek, illetve a csomag elvesztésének következményeiért. Ha a
csomag nem érkezik meg a megadott időn belül, jelezni kell nekünk e-mailben és
ekkor a margaretaajandek.hu vizsgálatot indít az MPL Futárszolgálatnál a
körülmények tisztázására, ami több napot is igénybe vehet. Ez idő alatt
semmilyen visszatérítés, illetve visszaküldés nem lehetséges. A csomag
kézhezvételekor ajánlatos leellenőrizni, hogy a kiszállított áru pontosan
megegyezik-e a megrendelt áruval.

Ha a kézhez vett áru nem egyezne meg a megrendelt termékkel, akkor az
ügyfélszolgálatunkon haladéktalanul jelezni kell. Telefonon hétfőtől –
péntekig, 8-16 óráig: 0630/9512005 ;  0656/319-350

vagy e-mailen: margaretamuhely@gmail.com
címen.

8.    Fizetés

A fizetés a termék(ek) átvételekor személyesen készpénzben, vagy  banki
előreutalással történik, amely lehetőségét a megrendelési folyamat közben lehet
kiválasztani.
A fizetés ellenértéke kizárólag az e-mailben visszaigazolt összeg lehet. A
megrendelés teljesítésével egy időben a fizetési bizonylat elektronikus úton
kerül kiküldésre, a vevő által megadott email címre, vagy a csomagban kerül
elhelyezésre, illtetve személyes átvételnél személyesen a Vevőnek lesz átadva.

9.    Reklamáció és sérült termékek kezelése

A szállítás folyamán bekövetkezett sérülésért a szállító cég (MPL) vállal
felelősséget.

Amennyiben a megrendelt termék sérülten/törötten érkezik meg Önhöz, kérjük,
keressen az elérhetőségünk bármelyikén. Ezután a kiküldött csomaggal és minden
tartozékával (csomagolóanyag, tömőanyag stb.) fáradjon be a legközelebbi postahivatalba
panasztételre. Ott kötelesek felvenni a hivatali dolgozók egy jegyzőkönyvet a
szállítás során megsérült/eltörött termékről. A jegyzőkönyv
felvételére 3 munkanapon belül van lehetőség.
Önnek a jegyzőkönyvben
jelezni kell, hogy lemond a webáruház javára a teljes kártérítési
összegről
. A kárösszeget csak ebben az esetben tudjuk gördülékenyen
rendezni. Ezután, kérjük, hogy a jegyzőkönyv saját példányát, és a sérült
termékről készült fotót telefonjával lefotózva vagy beszkennelve juttassa el
hozzánk a margaretamuhely@gmail.com
e-mail címre, hogy reklamációját kezelni tudjuk. Amint a kért dokumentum
beérkezett hozzánk és amennyiben van még raktáron a megrendelt termékből, azt
újból kiküldjük. Ha ez a termék elfogyott vagy nem tudjuk már beszerezni, úgy a
kifizetett vételárat visszautaljuk a Vevő bankszámlaszámára.

10.    
Elállási
jog

Ha a szerződés megkötésére a Vevő tett ajánlatot, a Vevőt a szerződés
megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés
megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

A Vevő a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján jogosult az áru átvételét
követő 14 napon belül indokolás nélkül elállni a vásárlástól. Ebben az esetben
Görög Györgyné e.v. köteles a Vevő által kifizetett teljes összeget (ideértve a
kiszállítás költségét is ) haladéktalanul, de legkésőbb a Vevő elállási
nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni.

10.1 Az elállási jog hiányáról szóló előzetes tájékoztatás

Amennyiben az Eladó az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó
tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy az elállási vagy
felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha az Eladó a termék
kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap
lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az
elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől
számított 14 nap.

10.2 Elállási jog gyakorlásának a menete

A Vevő, a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti
időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Amennyiben a Vevő élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási
szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot Görög Györgyné e.v.
elérhetőségeinek egyikére elküldeni:

Postázási
cím:                      
5091 Tószeg, Attila út 9/B.
Email
cím:                              margaretamuhely@gmail.com

Ebből a célból a Vevő felhasználhatja az elállási nyilatkozat-mintát is,
amely innen tölthető le:

Elállási
nyilatkozat (pdf)

Vevő határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék
kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14
napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát,
e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét vesszük
figyelembe.

A Vevő elállás esetén köteles a megrendelt terméket Görög Györgyné e.v.
címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől
számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül,
amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát
megérkeznie nem kell 14 napon belül).

A Megrendelő/Vevő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru
visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket
 A Vevőt
ezen felül egyéb költség nem terheli.

Eladó azonban nem köteles a Vevő részére megtéríteni azon
többletköltségeket, amely az Eladó által felkínált legolcsóbb szokásos
fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. Az Eladó jogosult
a Vevő által kifizetett teljes összeg visszafizetését mindaddig visszatartani,
amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Vevő nem igazolta hitelt érdemlően,
hogy azt visszaküldte.

Az Eladó visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési
móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Vevő más fizetési mód
igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód
alkalmazásából kifolyólag Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli. A Vevő
csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

10.3 A Vevőt megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek

A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 29. § (1)-nek alapján a fogyasztó nem
gyakorolhatja az elállási jogát az alábbi esetben:

Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó
kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet
kizárólag a fogyasztó személyére szabtak;

– Romlandó, vagy minőségét rövid ideig megőrző termék esetében;

– Olyan zárt csomagolású termék esetében, amely egészségvédelmi, vagy
higiéniai okokból a kézhezvételt követő felbontása után nem küldhető vissza;

– Olyan termék esetében, amely jellegénél fogva az átadást követően
elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

11.     Szavatosság, jótállás

11.1 Kellékszavatosság

– Milyen esetben élhet Vásárló a kellékszavatossági jogával?

Vevő az Eladó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai
szerint.

– Milyen jogok illetik meg Vevőt kellékszavatossági igénye alapján?

Vevő – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által
választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy
a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére
Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a
szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is
áttérhet, az áttérés költségét azonban Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt
volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

– Milyen határidőben érvényesítheti Vevő kellékszavatossági igényét?

Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később,
mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor
fontos tudni, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési
határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog
esetén ez a 14 nap, de legfeljebb egy év.

– Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Vevő a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

– Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vevő igazolja,
hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Görög Györgyné e. v. nyújtotta.
A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles
bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is
megvolt.

11.2 Termékszavatosság

– Milyen esetben élhet Vevő a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Vevő – választása szerint – az 1. pontban
meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

– Milyen jogok illetik meg Vevőt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását
vagy kicserélését kérheti.

– Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott
leírásban szereplő tulajdonságokkal.

– Milyen határidőben érvényesítheti Vevő termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától
számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát
elveszti.

– Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti
termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy
forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági
igény érvényesítése esetén Vevőnek kell bizonyítania.

-A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából
ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Fontos tudni, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a
kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági
igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

11.3 Jótállás

Hibás teljesítés esetén Görög Györgyné e.v. a 151/2003. (IX. 22.) Korm.
rendelet alapján illetve a rendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási
cikkekre (10 000 Ft –nál magasabb értékű termékekre) a kötelező 1 év jótállást
vállal.

– A Vevőt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás
alapján?

Amennyiben Vevő jótállás kérése helytálló, kérheti a termék cseréjét, vagy
javítását. Amennyiben nem áll módunkban a termék cseréje készlethiány miatt, a
javítás lehetősége áll fenn. Lehetőség van az ár csökkentésének igénylésére
illetve a vételár visszatérítésére abban az esetben, ha sem a termék cseréjére
sem a javítására nincs mód.

Amennyiben a Vevő a termék meghibásodása miatt a termék átadásától számított
három munkanapon belül érvényesíti csereigényét Eladó köteles a terméket
kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot
akadályozza.

– Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

Eladó jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja,
hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve
termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan Vevő
nem érvényesíthet, egyébként viszont a Vevőt a Jótállásból fakadó jogok a
Kellékszavatosság és a Termékszavatosság ismertetésénél meghatározott
jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A megvásárolt termékekre vonatkozó szavatossági vagy jótállási igényét
jelezheti személyesen, levélben vagy akár E-mail –ben az alábbi elérhetőségek
egyikén:

Személyesen:  Görög Gyögyné e.v.  5091 Tószeg, Attila út 9/B

Telefon:                                
0630/951-2005 , 0656/319-350

E-mail:                                    margaretamuhely@mail.com

11.4 Szerzői Jogok

A feltöltött képekért minden felelősség a Megrendelőt terheli,
megrendelésének elküldésével kijelenti, hogy azokat szerzői jog nem védi,
szabadon felhasználhatók, személyiségi jogokat nem sértenek, a grafikák
semmilyen formában nem sértik harmadik fél jogait.

Eladó semmilyen felelősséggel nem tartozik a feltöltött képek használatából
származó jogi viták során, ezért Vásárlót, mint felhasználót a továbbiakban
teljes felelősség terheli a feltöltött képekért és a használat során felmerülő
esetleges jogi következményekért.

Megrendelő köteles mentesíteni Eladót a fent említett jogsérelmekből
származó összes követelés alól, s megtéríteni az ügyben keletkezett összes
költségét.

11.5 Szellemi tulajdon

E honlapon található bárminemű tartalom Görög Györgyné e.v. tulajdona.

Tulajdonos fenntart minden jogot a honlap bármely részének bármilyen
technikával, eljárással történő másolására és terjesztésére vonatkozólag. A
honlapon található bármilyen tartalom, videó, fotó, szöveg rajz, grafika
részben vagy egészben való közlése, felhasználása kizárólag Üzemeltető írásos
engedélyével lehetséges.

Ezen nyilatkozat tiltó nyilatkozatnak minősül!

11.6 Jogszabályok

– 45/2014. (II.26) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás
közötti szerződések részletes szabályairól

– 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról

 

12.    
Panaszkezelés

A Vevő a termékeinkkel kapcsolatos panaszait az alábbi helyeken és
módokon tudja bejelenteni:

Panaszügyintézés helye, személyesen vagy postai úton:

Görög Györgyné e.v.  5091 Tószeg Attila út 9/B.

E-mail –ben: margaretamuhely@gmail.com

Telefonon:     06-30/951-2005, 06-56/319-350

 

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és
szükség szerint orvosolni
. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért
egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a
margaretaajandek.hu a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról
haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát
személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni.
Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával
közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az
írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi
válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra
vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. 

Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió
közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését
követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben
megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt
. Ennél rövidebb
határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt
elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy
elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a
vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a fogyasztó
    neve, lakcíme,
  2. a panasz
    előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a fogyasztó
    panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok,
    dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a vállalkozás
    nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben
    a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a
    jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus
    hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével
    – a fogyasztó aláírása,
  6. a jegyzőkönyv
    felvételének helye, ideje,
  7. telefonon
    vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt
    szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati
példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre
bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban
tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy
békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia
kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy
tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és
internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is
ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében
igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a Vevő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita
a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek
állnak nyitva a fogyasztó számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.
Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult
panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A
panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás
lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó
lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt
található: http://jarasinfo.gov.hu/

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói
jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári
eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,
valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései
szerint.

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben
az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy
tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a
békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az
érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra
– a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a
fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség
terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására
történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá
kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési
kötelezettség
 („meghallgatáson egyezség létrehozatalára
feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg
illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van
bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének
megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi
hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás
következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező
bírságkiszabás
 alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs
lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a
kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a
kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500
ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100
millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és
középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó
árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező
bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés
nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban
való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági
eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a
fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között,
ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok
egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása
érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére
tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő
kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a
békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség
követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely
egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé
teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós
tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő
megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét
    vagy tartózkodási helyét,
  2. a fogyasztói jogvitával
    érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3. ha a fogyasztó az
    illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett
    testület megjelölését,
  4. a fogyasztó álláspontjának
    rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  5. a fogyasztó nyilatkozatát
    arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül
    megkísérelte a vitás ügy rendezését
  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra
    nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte,
    közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési
    meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
  7. a testület döntésére irányuló
    indítványt,
  8. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát
(kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így
különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek
hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt
egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a
meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető
el:

https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.humbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.humariann.matyus@bkmkik.hu

Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu


Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók
beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online
vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem
kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják
érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy
szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni,
igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen
kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Margaréta Ajándékműhely Tószeg, 2019.11.11.